Selasa, 10 November 2015

10 Cara Mudah untuk Meningkatkan Kesihatan Anda

10 Cara Mudah untuk Meningkatkan Kesihatan Anda

Terdapat beberapa perkara mudah yang boleh anda lakukan setiap hari yang pasti akan membantu anda meningkatkan kesihatan anda. Kebanyakan orang berfikir bahawa ia adalah amat sukar untuk kekal sihat manakala sebenarnya, beberapa tabiat mudah boleh melakukan silap mata.

1. Jangan skip sarapan pagi. Sarapan sudah pasti makanan yang paling penting hari ini. Mengambil sarapan secara tetap akan memberikan anda tenaga yang cukup pada waktu pagi untuk memulakan segera hari.

2. Luangkan lebih banyak masa berjalan. Berjalan adalah bentuk yang sangat baik senaman. Anda tidak perlu pergi ke gym setiap hari hanya untuk mendapatkan beberapa senaman kardio.

3. Pastikan diri anda terhidrat. Air adalah satu komponen yang sangat penting untuk kesihatan yang baik. Pastikan bahawa anda mempunyai sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari. Juga, minum air daripada minuman mewah sarat dengan gula.

4. Flos gigi anda selepas memberus gigi. Gigi anda memberitahu banyak tentang kesihatan anda. Memberus kerap menyimpan mereka bersih tetapi menggunakan flos menjadikan gusi anda sihat.

5. Stretch sekurang-kurangnya 5 hingga 10 minit. Pada waktu pagi selepas anda bangun, menghulurkan. Atau pada waktu petang selepas kerja. Peregangan adalah baik untuk otot dan tinggal patut.

6. Melindungi kulit anda daripada sinaran matahari. Kulit anda adalah baris pertama anda pertahanan, jadi ia adalah sangat penting untuk menjaga ia. Jadikan ia satu tabiat untuk meletakkan pelembap pada. Semasa menginap di bawah matahari pada waktu pagi adalah bermanfaat untuk kesihatan, pendedahan terlalu banyak juga boleh memudaratkan. Jika anda akan terdedah kepada cahaya matahari terutama lewat pagi atau tengah hari, tidak pernah lupa untuk menggunakan pelindung matahari.

7. Ambil banyak kalsium. Kalsium sangat penting untuk mengekalkan tulang yang sihat. Termasuk harian hidangan yang kaya dengan kalsium makanan dalam diet biasa anda. Produk tenusu seperti yogurt, susu dan keju adalah sumber kalsium yang baik. Ikan bilis dan sardin pilihan lain yang baik juga.

8. Merangsang otak anda. Melakukan tugas-tugas mudah yang boleh mencabar otak anda seperti menyelesaikan teka-teki silang kata atau membaca buku.

9. Melindungi kehidupan anda dengan tali pinggang keledar. Beribu-ribu nyawa telah diselamatkan oleh tali pinggang keledar. Jangan sekali-kali lupa untuk memakai tali pinggang keledar. Beri diri anda peluang. Walaupun dengan jadual yang sibuk, jangan lupa untuk mempunyai sekurang-kurangnya beberapa minit untuk mendengar muzik atau mark.

10. Beri diri anda peluang. Walaupun dengan jadual yang sibuk, jangan lupa untuk mempunyai sekurang-kurangnya beberapa minit untuk mendengar muzik atau mark.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar