Selasa, 10 November 2015

Arteriosklerosis dan Homeopati!

Arteriosklerosis dan Homeopati!

Ada yang mengatakan bahawa "Seorang lelaki sudah lama seperti arteri beliau"! Bagaimana benar! Lebih baik peredaran arteri, yang lebih baik adalah peluang untuk kesihatan dan panjang umur! Jelas sekali umur adalah faktor utama yang tidak boleh diubahsuai dalam membangunkan perubahan sklerotik dalam arteri tetapi ada banyak faktor yang boleh diubahsuai juga. Kolesterol tinggi badan, obesiti, tekanan darah tinggi, diet yang rosak, dan sebagainya adalah sebahagian daripada mereka. Sudah tentu mereka boleh diubah suai untuk mengurangkan risiko arteriosklerosis awal.

Ciri-ciri kekeluargaan juga telah diperhatikan dalam kes-kes arteriosclerosis awal. Pesakit itu perlu berhati-hati untuk tidak jatuh mangsa kepada lemak di dalam arteri dengan mengekalkan diet mereka dan rejim senaman. 'Sebagai seorang lelaki' juga meningkatkan risiko oleh beberapa peratusan. Walau bagaimanapun, wanita tidak boleh cuai. Sebaik sahaja mereka lulus peringkat menopaus, mereka menyamai peluang mereka untuk arteriosclerosis sebagai lelaki.

Osteoartritis, artritis reumatoid, kencing manis, dan lain-lain juga telah dipersalahkan kerana arteriosclerosis awal.

Merawat punca adalah jelas penting dan semasa merawat homeopathically, sebab apt dapat dikesan melalui pengambilan sejarah cekap individu. Ia telah diperhatikan bahawa dengan terapi perlembagaan homeopati yang sesuai, perubahan arteriosclerosis boleh kembali semula, walaupun dalam pesakit yang mempunyai sejarah keluarga yang positif. Jelas sekali pesakit perlu diberi kaunseling mengenai tabiat makan yang betul dan senaman yang terlalu.

Sekarang mari kita melihat beberapa ubat-ubatan homeopati penting yang boleh membantu menangani masalah arteriosklerosis!

(1) Arnica- Ini adalah salah satu ubat yang paling penting semasa merawat homeopathically. Arnica menghalang pembentukan darah beku dalam darah. Ketika dipilih dengan bijak dalam potensi betul, Arnica mengurangkan kolesterol darah (LDL) dengan mantap juga. Ia membantu dalam peredaran mudah.

(2) Crataegus- Dalam bentuk berwarna ibu, ubat ini dilihat secara literal membubarkan plak arteri. Walaupun pesakit perlu mengambil ini berwarna ibu untuk jangka masa panjang.

(3) Arsenicum iod- penebalan arteri, tachycardia, peredaran perlahan membawa kepada kesesakan vena. Kelemahan yang melampau sering seiring a.

(4) Sabal serrulata- Beberapa masalah dalam buah pinggang atau pundi kencing yang membawa kepada satu atau lebih masalah arteri. Lemak di dalam arteri buah pinggang dan jantung.

(5) Colchicum- penyakit sendi arteriosclerosis teraruh. Peredaran perlahan. Sakit memotong di rantau jantung kerana masalah arteri

(6) phos Kali, calc fluor, natrum mur, phos Ferrum, dan sebagainya adalah sebahagian daripada garam biochemic dikenang (secara individu seperti yang diperlukan) manakala merawat arteriosclerosis. Mereka membantu dalam memperlihatkan pematuhan cekap daripada pesakit kepada rejim homeopati yang dipilih.

Ubat-ubatan tersebut di atas adalah ubat-ubatan tertentu yang mungkin diperlukan ketika merawat arteriosclerosis pada pesakit. Walau bagaimanapun, rawatan homeopati mesti melibatkan terapi perlembagaan untuk kembali perubahan dan menghentikan kemajuan apa-apa penyakit, termasuk arteriosclerosis.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar