Selasa, 10 November 2015

Buckwheat - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 1)

Buckwheat - Cari Ciri-ciri penyembuhan Loji (Bahagian 1)

Buckwheat tahunan dengan batang yang semakin meningkat kepada ketinggian 80 sentimeter. Batang merah-hijau adalah bercabang di bahagian atas. Bunga aromatik yang cerah atau putih disusun dalam kelompok atau tangkai. Bunga tumbuhan bermula dari bulan Jun hingga Ogos. Buah-buahan adalah nutlet coklat kuning.

Buckwheat digunakan untuk tujuan perubatan dan makanan. Kilang itu adalah sangat baik untuk madu. Tempoh tumbuh-tumbuhan tumbuhan berlangsung 60-90 hari. Anda perlu mengumpul puncak soba - potong sehingga 50 sentimeter puncak panjang batang dan dahan pokok semasa kemekaran daripadanya. Selepas itu, anda hendaklah keluar sebahagian daun dan bunga dari batang. Anda tidak perlu menggunakan batang. Atau anda boleh mengeringkan herba dikumpulkan, dan daun mandi dan bunga dari batang apabila mereka kering.

Buckwheat daun dan bunga dikatakan mengandungi flavonoid, bioflavonoid rutoside (vitamin P), pelbagai asid organik (seperti, asid klorogenik, asid Gallic, asid protocatechinic dan asid caffeic) dan lain-lain bahan biologi aktif. Bunga, di samping itu, mengandungi fagopyrine.
Buah-buahan Buckwheat (Nutlets) mengandungi sehingga 67 peratus kanji, selulosa, minyak, protein, asid organik, vitamin PP, vitamin B1, vitamin B2, bahan-bahan mineral, unsur-unsur mikro (seperti besi, kalsium, fosforus, tembaga, boron, iodin , zink) dan bahan-bahan biologi aktif.
Kilang itu mempunyai ekspektoran, anodyne dan metabolisme meningkatkan hartanah.
Buckwheat daun dan bunga digunakan dalam perubatan untuk membuat infusi untuk rawatan batuk sebagai ubat ekspektoran dan emolien. Selain itu, ia merupakan ubat yang baik untuk merawat aterosklerosis, tekanan darah tinggi dan sakit sendi. Dalam usaha untuk membuat kemasukan itu, anda perlu tanamkan 2 sudu teh herba dengan segelas air mendidih. Tinggalkan berwarna untuk minuman selama 2 jam dan tuang ia. Minum setengah gelas infusi 3 kali sehari sebelum makan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar