Selasa, 10 November 2015

Herba Antiviral untuk cepat dan Bantuan Selamat

Herba Antiviral untuk cepat dan Bantuan Selamat

Herba antiviral adalah sebahagian daripada pendekatan holistik untuk menjaga kesihatan. Berbeza dengan cara yang over-the-kaunter ubat-ubatan seperti antibiotik kerja, yang mensasarkan penghapusan patogen berjangkit seperti kulat dan bakteria, herba antiviral melengkapkan keupayaan badan untuk memulihkan diri sendiri walaupun dari penyakit kononnya tidak boleh diubati.

Ubat-ubatan farmaseutikal tidak hanya luar biasa, tetapi mereka juga cenderung untuk bekerja terhadap badan. Ubat-ubatan kimia bekerja secara bebas daripada fungsi semula jadi dan baki badan, yang menjelaskan senarai panjang mereka daripada kesan sampingan. Satu lagi risiko menggunakan ubat-ubatan adalah bahawa virus boleh menjadi kebal kepada kesan mereka. Dalam keadaan ini, langkah seterusnya adalah biasanya untuk mengambil dos yang lebih tinggi atau menggunakan dadah lebih kukuh yang boleh menimbulkan risiko yang serius untuk merosakkan beberapa organ-organ dan merosakkan imbangan keseluruhan dalam fungsi sistem organ.

Walaupun herba biasanya dikenali untuk peranan masakan mereka, terdapat beberapa herba yang ditubuhkan sebagai ubat semula jadi untuk jangkitan virus. Sifat-sifat semula jadi mereka perubatan menunjukkan alternatif yang sangat baik untuk ubat antivirus biasa. Tidak seperti ubat-ubatan kimia, herba ini secara selamat menawarkan pertahanan yang boleh dipercayai terhadap spektrum virus.

Bawang putih adalah mungkin satu alat usia tua untuk penyembuhan. Ia juga merupakan mujarab herba anti-patogen yang boleh melawan virus berjangkit, bakteria, kulat dan parasit lain yang diketahui. Dalam beberapa kes, jus bawang putih segar adalah lebih kuat daripada ubat antiviral farmaseutikal sebagai sifat-sifat penyembuhan cepat boleh menembusi mana-mana bahagian badan, mempercepatkan penyembuhan dan menghalang jangkitan.

Wort St John disebut-sebut sebagai ubat-semua herba. Walau bagaimanapun, ia kebanyakannya dikenali untuk kesan antivirus. Bersama-sama dengan herba mujarab yang lain seperti bawang putih dan Echinacea, ia boleh membentuk campuran anti-virus yang kuat.

Echinacea adalah herba anti-virus yang melawan jangkitan dengan menyampaikan kesan merangsang imun. Dalam pengertian ini, ia membantu kelamin atau bahkan empat kali ganda jumlah sel imun dan bahan kimia untuk mengubah fungsi sistem imun yang lembap dan mengoptimumkan pertahanan tubuh terhadap jangkitan virus.

Goldenseal merupakan satu lagi herba anti-virus dan anti-bakteria yang menawarkan tindakan antivirus yang lebih ringan, menjadikannya sangat baik untuk mengubati jangkitan virus bahagian-bahagian sensitif tubuh.

Lain-lain herba anti-virus yang kuat termasuk oregano, ginseng Siberia, astralagus, pudina, Jintan saru, elderberry, burdock dan likuoris. Astralagus adalah ubat anti-virus yang berkesan untuk keadaan virus seperti selesema dan sejuk. Elderberry menawarkan anti-virus, anti-bakteria dan melegakan anti-radang untuk selesema, selesema dan jangkitan saluran pernafasan.

Herba Antiviral membantu mengatasi virus dengan mengganggu kitaran replikasi mereka dan menghalang aktiviti-aktiviti mereka. Biasanya virus melampirkan untuk menjadi tuan rumah sel di mana mereka mengganggu fungsi sel semula jadi yang menyebabkan jangkitan atau penyakit. Herba yang dirujuk mempunyai ciri-ciri anti-virus semula jadi yang kebanyakannya direka untuk menawarkan bantuan dan merangsang fungsi sistem imun. Dari satu segi, herba ini menawarkan penyelesaian secara semulajadi menyesuaikan diri di mana badan membangun pertahanan yang kuat terhadap aktiviti virus.

Dalam meningkatkan pengeluaran badan ejen antiviral seperti jangkitan melawan sel-sel darah putih, herba antiviral boleh mengurangkan tanda-tanda jangkitan virus dan penyakit. Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna bahawa penyembuhan herba sahaja boleh menyelesaikan jangkitan virus dan penyakit. Diet pemakanan yang kaya dan seimbang masih perlu dalam menggalakkan penyembuhan dan kesihatan yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar