Selasa, 10 November 2015

Penyelesaian Chiropractic untuk Sakit Leher

Penyelesaian Chiropractic untuk Sakit Leher

Sakit leher adalah antara aduan yang paling biasa yang menghasut pesakit untuk mendapatkan rawatan kiropraktik. Dan untuk sebab yang baik, doktor kiropraktik, seperti Dr Edelson, adalah pakar-pakar di menghapuskan masalah tulang belakang yang berkaitan dengan sakit leher.

Jika anda menderita dengan sakit leher, anda tahu bagaimana melumpuhkan keadaan ini boleh. Dengan mengganggu aktiviti kerja, latihan dan keluarga, sakit leher menghasilkan lebih daripada penderitaan fizikal semata-mata. Tetapi, anda tidak perlu bergantung kepada ubat penahan sakit dengan kesan sampingan yang berbahaya untuk memadamkan sakit leher. Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana penjagaan kiropraktik boleh berakhir kesakitan anda untuk kebaikan - cara semula jadi.

Kebimbangan montok
Dr. Edelson mendapati bahawa pesakit dengan leher (serviks) Sakit sering mengalami satu meluruskan atau pembalikan keluk semula jadi leher itu. Apabila dilihat dari sisi, tulang belakang serviks perlu membentuk gerbang itulah yang paling cembung pada tengah leher. Walau bagaimanapun, ramai orang, terutama mereka yang bekerja di meja atau komputer, mempunyai duri serviks jet itu ke hadapan (leher tentera), atau bahkan membentuk keluk diterbalikkan.

Kajian menunjukkan bahawa lengkung diluruskan atau diterbalikkan melemahkan otot dalam leher, sejak otot ini terpaksa mengadakan tulang belakang dalam postur sakit-sesuai anatomi (Australian Journal of Physiotherapy 1998; 44: 210). Dan, lemah otot meningkatkan risiko kecederaan dan kesakitan. Di samping itu, keluk serviks cacat mengganggu biomekanik leher ini (sendi cara, otot, dan tulang bergerak bersama-sama). Diubah biomekanik tulang belakang dikaitkan dengan kemungkinan peningkatan osteoartritis lain malady pedih.

Adakah Pelarasan Jawapan untuk Sakit leher?
Bagaimanakah penjagaan kiropraktik mengurangkan sakit leher? Dr. Edelson membetulkan kawasan di tulang belakang di mana pergerakan terhad atau tulang (vertebra) adalah sejajar. Tidak menghairankan, segmen berfungsi, dipanggil subluxations vertebra, sering dikesan di duri pesakit dengan keluk serviks diluruskan atau diterbalikkan. Dr. Edelson membetulkan subluxations vertebra dengan gerakan lembut dipanggil pelarasan kiropraktik. Kajian menunjukkan bahawa gerakan khusus memulihkan gerakan dan penjajaran tulang belakang, seterusnya, menjauhkan gangguan yang berkaitan dengan subluxations vertebra, termasuk sakit leher.

Satu kajian mendaftar 119 pesakit dengan leher atau sakit belakang. Alat pengukuran piawai digunakan untuk menilai mata pelajaran bagi kesakitan dan hilang upaya. Pesakit-pesakit menjalani rawatan kiropraktik, termasuk menerima pelarasan kiropraktik. Mata Pelajaran melawat ahli tulang mereka purata 12 kali dalam tempoh 4 minggu. Dapatan kajian menunjukkan purata penurunan 54% dalam kesakitan dan penurunan 49% dalam kecacatan antara subjek dengan sakit leher. "Pesakit menghadiri klinik swasta kiropraktik untuk rawatan sakit leher mekanikal atau ketidakselesaan belakang yang rendah mempunyai pengurangan ketara secara statistik dalam kecacatan sakit yang berkaitan dengan mereka selepas rawatan," kata penulis kajian itu. "Keputusan ini menunjukkan bahawa manipulasi kiropraktik [pelarasan] bermanfaat untuk rawatan sakit leher mekanikal dan LBP (Jurnal Manipulatif & fisiologi Therapeutics 2000; 23: 307-11).

Selain mengembalikan keluk semula jadi leher, penyelidikan menunjukkan bahawa pelarasan kepada tulang belakang juga memadamkan lain sakit leher penghasut: ketegangan otot (Jurnal Manipulatif & fisiologi Therapeutics 1999; 22: 14.953).

Beyond Pain Killers
Pendekatan kiropraktik untuk menamatkan sakit leher adalah satu yang revolusi kerana ia bertujuan untuk membetulkan penyebab penyakit itu, dan bukan masking gejala dengan dadah. Itulah sebabnya kiropraktik mungkin lebih berkesan daripada ubat penahan sakit untuk jangka panjang pencegahan sakit leher.

Satu kajian saintifik berbanding pelarasan kiropraktik kepada bukan steroid ubat anti-radang (NSAID) seperti Advil, Motrin, dan Orudis. Laporan juga menyatakan, "Bukti terbaik menunjukkan bahawa manipulasi serviks [pelarasan kiropraktik] untuk sakit leher adalah lebih selamat daripada penggunaan NSAID, sebanyak faktor beberapa ratus kali. Tidak ada bukti yang menunjukkan penggunaan NSAID apa-apa lebih berkesan daripada manipulasi serviks untuk sakit leher "(Jurnal Manipulatif & fisiologi Therapeutics 1996; 18: 530-6).

Satu lagi kajian yang membandingkan keberkesanan penyesuaian kiropraktik, NSAID, dan akupunktur. Sebagai sebahagian daripada analisis, 77 pesakit dengan leher atau sakit belakang menjalani salah satu daripada tiga rawatan. Selepas satu bulan, hanya penerima kiropraktik mengalami peningkatan yang ketara. Secara khusus, pesakit sakit leher melaporkan pengurangan 25% dalam kecacatan dan pengurangan 33% dalam kesakitan (Jurnal Manipulatif & fisiologi Therapeutics 1999; 22: 376-81).

Pendekatan Menyeluruh
Selain pelarasan kiropraktik, doktor kiropraktik selalunya menggunakan pendekatan semula jadi untuk menjaga sakit leher di teluk. Ini terapi adjunctive termasuk cadangan ergonomik, latihan postur, fisioterapi, haba dan / atau sejuk, program senaman tertentu, makanan tambahan pemakanan, dan pengubahsuaian diet.

Faktor psikologi juga boleh mempengaruhi risiko seseorang individu ketidakselesaan leher. Sebagai contoh, kajian menunjukkan bahawa sikap pesakit tentang kerja mereka meramalkan kemungkinan mereka mengalami sakit leher. Secara khusus, individu yang merasakan bahawa mereka tidak mempunyai kawalan dalam persekitaran kerja mereka mempunyai risiko ketara tinggi daripada sakit leher (The Back Surat 2000; 15:25). Penyelidikan tambahan menunjukkan bahawa tekanan, kemurungan dan keresahan juga meningkat risiko kecacatan leher. Itulah sebabnya ahli tulang menekankan kepentingan kesejahteraan mental, dan mungkin mengesyorkan kaunseling atau tekanan pengurangan program psikologi seperti biofeedback, yoga, Tai Chi dan meditasi.

Membuat Sambungan
Mengapa ia penting untuk mendapatkan rawatan kiropraktik pada tanda pertama sakit atau ketegangan? Kerana masalah leher sering manifestasi awal gangguan tulang belakang kronik.

Tulang belakang berfungsi sebagai satu unit - bukan sebagai satu sistem segmen terpencil. Itulah sebabnya ketidaksejajaran di leher akhirnya boleh bertelur disfungsi biomekanik pada pertengahan belakang, belakang yang rendah dan pinggul. Di samping itu, menekankan otot di bahagian leher boleh mencetuskan atas belakang dan gangguan bahu. Dan, saraf dari saraf tunjang yang keluar antara vertebra serviks boleh menjadi dimampatkan oleh disfungsi leher, menyebabkan keadaan bahu, lengan, dan tangan.

Proaktif; sampai ke punca masalah tulang belakang anda sebelum ia mempunyai peluang untuk merebak. Menjadualkan temujanji untuk penilaian kiropraktik hari ini!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar