Selasa, 10 November 2015

Apa Adakah Pemulihan Bach Flower?

Apa Adakah Pemulihan Bach Flower?

Pemulihan Bach bunga telah dibangunkan pada tahun 1930 oleh Dr Edward Bach (1886-1936) seorang doktor Inggeris mengambil perhatian dan homeopati. Mereka adalah satu sistem yang mudah, semula jadi dan berkesan 38 tumbuh-tumbuhan yang menangani negeri yang berlainan fikiran penyembuhan.

Dr Bach percaya bahawa minda yang sihat adalah kunci kepada pemulihan dari keuzuran. Bersama-sama 38 Bach Bunga membantu untuk menguruskan emosi, bekerja perlahan-lahan untuk mengembalikan keseimbangan dan emosi kesejahteraan.

Setiap satu daripada bunga Bach membantu emosi tertentu. Mereka boleh diambil secara individu atau dicampur bersama-sama untuk perlawanan cara yang anda rasa. Antara Pemulihan Bach Flower adalah lebih mendalam daripada yang lain; beberapa merawat ciri-ciri yang lebih cetek. Masing-masing mempunyai aspek yang positif dan negatif.

Selepas duduk dan bercakap dengan pelanggan pengamal Bach Flower membuat diagnosis dengan pergi melalui, dalam fikiran mereka Bach Bunga tertentu untuk melihat apa yang dikenakan untuk sikap pelanggan pada masa itu. Ini adalah satu proses yang dinamik dan berterusan. Aspek-aspek negatif melihat kerana itu adalah apa ubat yang cuba untuk mengatasi; dan oleh itu aspek positif adalah digalakkan.

Aspek negatif Wild Oats misalnya, adalah ketidakpastian mengenai apa yang perlu dilakukan dan ketidakupayaan untuk meletakkan akar dan berkembang. Ini sering epal kepada orang-orang berbakat yang tidak boleh membuat keputusan mengenai apa kursus mereka dalam kehidupan ini. Dengan menetapkan ubat aspek positif Oat Wild - untuk menetap dan berkembang adalah digalakkan.

Bunga Bach adalah sangat baik dalam kes-kes penyakit kronik, tetapi juga boleh digunakan dalam kes-kes akut. Mereka biasanya bekerja terbaik dalam tempoh masa walaupun anda boleh mendapatkan keputusan yang dramatik juga.

Masalah awal boleh ditangani dengan sedikit dan kemudian sikap atau emosi lain boleh timbul yang berada di bawah dan ini mungkin memerlukan ubat yang berbeza. Anda boleh bermula di mana anda suka dan menyelesaikan apabila anda suka. Apa yang negatif menjadi positif dan pertumbuhan berlaku.

Untuk memahami Bunga Bach, perkara yang perlu diingat adalah semata-mata bahawa jika sikap mental dirawat, masalah fizikal - jika mereka berada dalam peringkat awal - akan diterbalikkan. Juga perlu dipertimbangkan ialah bahawa salah satu keperluan asas untuk merawat penyakit ialah orang yang mesti mahu sembuh dan bersedia untuk mengambil tanggungjawab untuk itu.

38 Bach Bunga Pemulihan boleh diletakkan di bawah berikut 7 tajuk:

• Kerana takut dan menakutkan
• Untuk ketidakpastian dan keraguan
• Untuk kekurangan minat dalam dunia di sekeliling anda
• Bagi perasaan kesepian dan pengasingan
• Bagi mereka yang lebih sensitif kepada orang lain
• Untuk kesedihan atau putus asa
• Selama lebih penjagaan bagi atau mengenai orang lain

Ketika semua Pemulihan Bach Flower adalah suci dan tidak berbahaya, tidak ada kebimbangan memberi terlalu banyak atau terlalu kerap, walaupun hanya kuantiti kecil yang perlu untuk bertindak sebagai satu dos. Mahupun mana-mana ubat yang boleh mendatangkan mudarat ia terbukti tidak menjadi orang yang benar-benar diperlukan bagi kes itu.

The Bach Bunga Pemulihan lebih hampir kepada homeopati daripada yang lain. Bagaimana remedi yang berbeza daripada homeopati bagaimanapun homeopati memerlukan pencairan melampau, potentising oleh perkusi (kaedah irama tertentu) dan Hukum persamaan - seperti penawar suka. Penyediaan remedi bunga tidak memerlukan ini, dan mereka tidak bekerja dengan Hukum persamaan. Walau bagaimanapun, mereka cair, semula jadi tidak berbahaya dan lembut.

Dr Bach juga bertolak dari homeopati dalam mempercayai bahawa dengan membetulkan sikap mental berbahaya anda boleh menghentikan penyakit itu daripada menjadi fizikal atau lebih mungkin, anda boleh merawat penyakit ini apabila ia berada pada tahap tenaga dan bukannya terlalu patologi. Walaupun ia terlalu patologi anda boleh membantu, kerana anda sangat boleh mengurangkan komponen mental yang mungkin penyebab atau reaktif kepada masalah fizikal.

Menyediakan, kira-kira dua titik yang diambil dari botol saham dan diletakkan ke dalam botol kecil hampir penuh dengan air. Jika ubat yang diperlukan untuk disimpan untuk beberapa waktu brendi sedikit boleh ditambah sebagai pengawet. A beberapa titik ini diambil dalam sedikit air, susu atau apa-apa cara yang mudah adalah semua yang perlu. Dalam kes-kes segera dos boleh diberi setiap beberapa minit, sehingga ada penambahbaikan; dalam kes-kes yang teruk kira-kira setengah jam dan dalam kes-kes yang telah lama setiap dua atau tiga jam atau seberapa kerap atau kurang kerap yang pesakit berasa keperluan. Pada sedarkan diri melembapkan bibir kerap.

Dr Bach juga mencipta kombinasi kecemasan dipanggil Remedy Penyelamat yang mengandungi lima bunga ubat - Impatiens, Star of Bethlehem, Cherry Plum, Batu Rose dan Clematis.

Remedy Penyelamat boleh digunakan untuk membantu menangani situasi harian segera seperti pergi ke doktor gigi, temu bual, membuat aduan atau perkahwinan saraf hari. Ia juga boleh membantu semasa krisis atau trauma seperti perkabungan, pecahan hubungan atau lebihan.

Menyedari bagaimana anda rasa adalah kunci untuk memilih yang paling sesuai Remedy Bach Bunga. Menentukan perasaan anda pada masa ini kemudian dipadankan dengan mood yang tepat yang anda berada dalam dengan ubat yang sesuai.

Sebagai contoh, jika rumah bergerak adalah membuat anda berasa kecewa dan tidak sabar, cuba Impatiens. Dan jika anda mendapati sukar untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran baru, cuba Walnut.

Dr Bach menegaskan bahawa ubat itu boleh digunakan bersama-sama dengan apa-apa bentuk rawatan dan tidak akan bertembung atau mengganggu. Sama-sama mereka boleh mencapai keputusan yang hebat semata-mata.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar