Selasa, 10 November 2015

Sand Sedge - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Sand Sedge - Cari Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 1)

Sand sedge adalah saka dengan batang kasar meningkat kepada ketinggian 30 sentimeter. Kilang itu mempunyai sehingga 10 meter panjang dan 3-5 milimeter batang bawah tebal. Batang bawah ini mempunyai aroma tertentu sama dengan turpentin. Kilang itu mempunyai beberapa daun. Bunga kecil disusun dalam pancang sebatian yang terdiri daripada 10-16 pancang bunga tunggal. Bunga herba bermula dari Mei hingga Julai. Buah-buahan adalah kacang kecil.

Sand sedge boleh ditemui tumbuh di dalam tanah berpasir, biasanya berhampiran tepi laut. Anda perlu mengumpul tanaman herba di awal musim bunga (kadang-kadang, pada musim luruh). Menggali keluar batang bawah, dan keluarkan pasir, bahagian-bahagian di atas tanah dan campur palsu lain. Basuh batang bawah di bawah air yang mengalir dan mengurangkannya kepada bahagian yang lebih kecil kira-kira 1 cm panjang. Air mengeringkan herba pada suhu bilik atau di dalam bilik yang mempunyai pengudaraan.

Sand sedge batang bawah mengandungi minyak pati, tanin, bahan-bahan mucilaginous, asid silicic, bahan-bahan resin, kadang-kadang saponin, asid askorbik dan lain-lain bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai tindakan yg mengeluarkan. Di samping itu, dikatakan kepada merangsang metabolisme dan memudahkan pembaharuan tisu penghubung.
Bahan-bahan aktif pasir sedge dikatakan meningkatkan metabolisme, membantu pertumbuhan semula membran mukus dan tisu penghubung, meningkatkan diuresis dan berpeluh, dan juga, mempunyai tindakan yg mengeluarkan. Dalam usaha untuk membuat kemasukan, anda perlu tanamkan satu sudu batang bawah pasir dengan segelas air mendidih. Kamu sama ada rebus berwarna pada api yang kecil selama 10-15 minit atau mengisi botol termos dengan berwarna dan biarkan ia minuman untuk beberapa ketika. Minum segelas infusi 3 kali sehari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar