Selasa, 10 November 2015

Kegunaan Of Akar Halia

Kegunaan Of Akar Halia

Bukan sahaja perasa, Akar Halia juga merupakan pilihan yang sangat baik untuk penyakit pertempuran dan gejala. Ini akar kuat melindungi perut dan memberi manfaat dalam menangani isu-isu saluran penghadaman, pembersihan kolon. Dalam merawat sakit perut, ia sebenarnya cukup kuat untuk mengurangkan loya pesakit kemoterapi dan cukup lembut untuk melegakan loya yang berkaitan dengan kehamilan atau kolik usus bayi. Sama ada ia adalah cirit-birit, senak, muntah atau gerakan penyakit, Halia adalah ubat yang kuat.

Halia mengurangkan kekejangan dan kekejangan, supaya ia adalah satu rawatan berkesan untuk sakit otot bersama-sama dengan ketidakselesaan yang berkaitan dengan haid. A perangsang peredaran darah, ia boleh membantu mengurangkan masalah peredaran darah.

Anti-radang, pakar herba menyarankan Akar Halia untuk membantu dengan gejala yang dikaitkan dengan osteoartritis. Ginger memberi manfaat dalam menguruskan gejala yang berkaitan dengan ulser kolitis. Kajian menunjukkan bahawa herba ini boleh menurunkan paras kolesterol dan mengelakkan pembekuan darah. Penyelidikan yang lain telah membuat kesimpulan bahawa halia juga mungkin mempunyai sifat-sifat anti-kanser.

Satu antioksidan yang kuat, anti-mikrob berkesan dan anti-virus: Akar Halia membantu melawan mikroorganisma patogen seperti bakteria, kulat dan virus. Kualiti ini juga menjadikannya tambahan yang berkesan untuk poultices untuk rawatan luka dan kegatalan kulit.

Diambil secara dalaman, herba ini membantu melindungi hati dan menyahtoksik buah pinggang sambil bergerak toksin berlebihan daripada badan anda. Ia biasanya digunakan untuk merawat selesema, gejala seperti selesema, sakit kepala dan sakit lain.

Ia tidak dijangka bahawa herba ini digunakan di banyak tonik herba vintaj dan campuran herba pembersihan. Dalam rumah kita, kita suka untuk meletakkan ia untuk digunakan dalam teh yang pada tanda awal kesesakan sinus dan menikmati rasa ia menambah kacau makanan goreng. Mencari cara untuk menggabungkan herba ini berfaedah dalam kehidupan harian anda hari ini.

GINGER decongestant TEA

Terus terang menyatakan satu sudu besar setiap akar halia dan bawang putih segar, tambah satu sudu teh cuka epal cider dan madu untuk rasa.

Letakkan bahan-bahan di dalam cawan dan tambah 8 auns air mendidih. Melindungi, dan biarkan duduk selama sepuluh minit. Tekanan ini melalui penapis dan minum cecair.

HATI TONIC SMOOTHIE

Yang perlu diambil apabila semakin meningkat, sebelum makan sarapan pagi.

Berputar bahan-bahan dalam pengisar anda sehingga sebati. Menyesuaikan bahan-bahan yang sesuai dengan citarasa anda.

* Halia segar seluruh inci, cincang
* Dara sejuk ditekan minyak zaitun 1 sudu tambahan
* Satu ulas bawang putih
* Dua sudu cuka sider epal
* Satu epal, dicincang kecil
* Setengah bit kecil, dipotong dadu
* 1 batang saderi, dicincang kecil
* Beberapa tangkai pasli, dicincang kecil
* Air cawan ditapis keseluruhan

Cuka epal cider memudahkan pengemulsian daripada minyak dan air. Bawang putih akan kehilangan keberkesanannya sebaik sahaja ia dipotong. Oleh itu, ia adalah yang terbaik untuk minum tonik ini sebelum ia memisahkan.

Jika anda ingin meningkatkan kesan tonik ini, meningkatkan bilangan sudu besar minyak zaitun dara tambahan dan bilangan ulas bawang putih sepanjang tempoh beberapa hari. Untuk hari kedua menggunakan dua sudu makan minyak zaitun dan 2 ulas, pada hari ke-3 menggunakan tiga sudu dan tiga bunga cengkih, dan sebagainya, tetapi tidak melebihi 5 sudu dan bunga cengkih.

Kisar dan menikmati!

NOTA: Teks ini membentangkan idea-idea dan maklumat yang bertujuan untuk memperkayakan pembaca. Ini tidak dibentangkan dan bukannya nasihat perubatan bunyi. Idea-idea dan pandangan yang disampaikan adalah bahawa pengarang dan berbuat silap. Ia adalah tanggungjawab pembaca untuk mencapai kesimpulan sendiri dan berpengetahuan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar