Selasa, 10 November 2015

Bagaimana untuk Ditubuhkan Sikap Baik untuk Kehidupan

Bagaimana untuk Ditubuhkan Sikap Baik untuk Kehidupan

Postur yang baik bukan tentang akhlak yang baik lagi; ia adalah mengenai mewujudkan gaya hidup sihat. Postur yang lemah boleh menjadi kekal. Malah, tabiat yang tidak sihat belia yang dapat memberi pertumbuhan badan untuk tahun akan datang. Postur yang baik tidak perlu diberi penghormatan yang sewajarnya dalam budaya popular hari ini.

Mari kita memecahkan "postur" turun
Bentuk badan kita mengambil masa berdiri, berbaring, dan duduk adalah apa yang kita panggil postur. Ketegangan otot berbanding graviti - apabila badan dengan betul boleh menyokong sendiri, sejajar, postur yang baik adalah mungkin. Kami mengawal badan kita melalui postur, yang pada dasarnya bekerja dengan otot yang membantu kita untuk menjadi tegak.

Kami tidak sentiasa sedar postur kami; badan kita boleh bergantung kepada memori otot untuk menggerakkan diri kita sendiri. Kedua-dua kumpulan otot yang paling bertanggungjawab untuk postur sihat kembali yang lebih rendah dan urat keting. Rangka, yang diadakan bersama-sama dengan ligamen, masih memerlukan otot untuk menentang graviti. Ligamen adalah, diri mereka sendiri, terlalu lemah untuk melaksanakan pergerakan sahaja. Semasa pergerakan, otot postur bertindak untuk membantu keseimbangan badan dan kedudukan.

Postur yang baik ialah membantu:
Dengan menunjukkan sikap yang sihat, kita dapat berdiri, berjalan, berbaring, dan duduk dengan cara yang mengurangkan jumlah tekanan kepada badan semasa pergerakan berat-bearing.

Postur yang baik membantu badan kerana ia menyeru otot untuk menyokong pergerakan semula jadi. Sendi, dengan itu kurang cenderung untuk gosok dan abrade terhadap satu sama lain - sesuatu yang boleh menyebabkan kesakitan dan kadang-kadang artritis degeneratif. Begitu juga, tekanan umum pada sendi tulang belakang boleh ameliorated dengan cara ini, yang membawa kepada yang lebih sedikit kecederaan. Ketegangan otot umum dan sakit belakang juga boleh dielakkan dengan cara ini, kerana badan anda berfungsi dengan lebih cekap apabila ia mengandaikan postur yang baik, tanpa keletihan dan berlebihan isu.

Postur yang baik memerlukan otot-otot dan sendi sesuai: anda mesti cukup kuat di seluruh badan anda, tetapi terutamanya di dalam otot sekitar kolum vertebra anda. Di samping itu, semua sendi anda akan dapat beroperasi melalui pelbagai gerakan. Kesedaran juga adalah penting, kerana anda mesti mengekalkan kesedaran slip badan anda dalam dan di luar yang berdaya maju, postur stabil.

Kelemahan postur yang tidak betul:
Anda tidak perlu boleh ketegangan otot anda dengan postur yang lemah; sebaliknya, pendirian tertentu, apabila diadakan untuk jangka masa yang panjang, boleh berehat mereka. Orang yang, hasil kerja mereka, mendapati diri mereka lentur sering pada bahagian pinggang boleh membuktikan isu ini. Kecederaan adalah biasa di kalangan rakyat dalam situasi seperti ini.

Otot tegang, memakai tumit tinggi kasut, tekanan, kehamilan, obesiti dan lemah otot postur adalah punca lazim postur yang lemah. Anda juga boleh mendapatkan kesihatan yang tidak baik dari biasa keadaan postur yang lemah di tempat kerja atau duduk dan berdiri, atau fleksibiliti hanya rendah.

Amalan duduk ideal:

Rehatkan kaki anda sama ada di atas lantai atau pada objek seperti kaki lain pada ketinggian yang sesuai.
Jangan biarkan diri anda bersilang kaki, dan pastikan anda berada di belakang lutut buku lali anda.
Menempah ruang sedikit untuk lutut anda - tidak duduk setakat ini kembali bahawa mereka bersempadan kerusi itu.
Lutut anda perlu tinggal tahap dengan atau di bawah ketinggian pinggul anda.
Jika anda tidak menerima pertengahan yang mencukupi dan sokongan pinggang dari kerusi anda, cuba tergelincir pad atau bantal di belakang anda.
Lengan selari dengan lantai, permit bahu anda untuk berehat.
Sebentar-sebentar, membuat perubahan dalam bagaimana anda duduk.
Postur berdiri ideal:

Berat badan anda perlu berehat teguh di atas bola kaki anda, untuk sebahagian besar.
Lutut anda perlu menyimpan liku lembut.
Pada bahu lebar selain, kaki anda perlu ditanam dengan kukuh.
Senjata anda harus di sisi anda, tergantung dengan mudah.
Anda harus berdiri lurus dan tinggi, bahu diadakan semula.
Perut anda perlu dimasukkan ke dalam seluar.
Kepala anda perlu menyimpan kedudukan keseimbangan, berpusat, dengan paras bahu sejajar dengan bahu. Ini membolehkan otot anda dari tidak perlu menyokong berat kepala anda.
Jika anda mendapati diri anda menawarkan diri untuk banyak masa, akan sedar bahawa anda perlu beralih berat badan anda berulang-alik antara tumit dan kaki, serta antara kaki kiri dan kanan anda.
Bolehkah saya masih masalah postur yang betul pada usia saya?
Anda sentiasa boleh menetapkan postur yang lemah, walaupun untuk lebih baik atau untuk lebih teruk, sendi anda menentukan bentuk dan fungsi mereka berdasarkan persekitaran mereka. Ini bermakna bahawa ia boleh mengambil masa atau lebih lama untuk menetapkan kesihatan yang tidak baik seperti yang berlaku untuk memperoleh ia. Untuk membuat kemajuan, anda mesti komited kepada kewaspadaan konsisten postur anda, serta disiplin yang cukup untuk benar-benar membuat perubahan yang diperlukan untuk itu. Hanya selepas itu anda akan melihat kemajuan diramal.

Chiropractor A boleh memberitahu anda dengan tepat apa yang perlu dilakukan - mungkin termasuk direka khas latihan teras - untuk memperbaiki kedudukan anda. Yang penting, chiropractor juga boleh membimbing anda melalui latihan tersebut untuk memaklumkan kepada anda tentang potensi bahaya dan manfaat dalam melakukan mereka dengan cara yang tepat.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar