Selasa, 10 November 2015

Advanced Glygation End produk - UMUR dan Gula

Advanced Glygation End produk - UMUR dan Gula

Advanced Glycation End Products (AGE) dan Gula berlebihan gula adalah masalah kesihatan yang terkenal tetapi ramai yang tidak menyedari betapa seriusnya boleh. Glycation maju produk akhir (AGE) adalah gabungan gula dan protein yang bergabung ke dalam tidak bernilai, bahan asing radang yang mempercepatkan penyakit degeneratif. Lebih-banyak gula dalam keputusan badan dalam serangan ke atas banyak sel dan protein badan. Bahaya ini seolah-olah menjadi sedikit akhbar, mungkin kerana ia hanya terungkap pada lewat 1980-an. Ini AGE adalah menghubungkan salib atau menyambung molekul gula dan protein. Terdapat boleh menjadi pautan silang dengan lipoprotein yang juga mengandungi lemak dan protein. Berikut adalah masalah dengan AGE, mereka menyebabkan:

Masalah kardiovaskular dengan mereka hook-up dengan lapisan saluran darah dan dengan itu meningkatkan kadar aterosklerosis, serangan jantung dan strok
Masalah kulit dengan mengikat kepada kolagen (serat) dan meningkatkan kedutan dan menghasilkan kurang fleksibiliti dalam kulit.
Masalah mata dengan membuat kanta mendung dan keras
Masalah buah pinggang dengan campur tangan dalam nefron yang menapis bahan buangan di dalam buah pinggang.
Masalah penghantaran saraf oleh gangguan dengan isyarat pengaliran kerana rintangan yang dihasilkan oleh AGE pada tisu saraf.
Penurunan kognitif kerana ia menyebabkan keradangan pada tisu otak dan menghalang penghantaran maklumat.
Overworking sistem imun, terutamanya makrofaj
Ini AGE iritasi asing kepada badan dan perlu ditangani. Ia adalah tugas makrofaj (jenis pac-man sel-sel darah putih) yang dilengkapi dengan reseptor AGE khas, untuk menangani pesalah. Makrofaj memang mengambil AGE ini tetapi ia boleh menjadi perbelanjaan yang mahal sumber sistem imun. Makrofaj menerajui usaha dalam jawapan yang paling imun dan nombor berkurangan mereka tidak boleh menjadi baik untuk kesihatan imun.

Terdapat banyak laporan yang lebih penggunaan gula tetapi kebanyakan menyimpulkan penduduk Amerika mengambil dari £ 139-159 paun per orang per tahun. Michael Cutler, MD laporan statistik terkini adalah 170 paun per orang per tahun.

Itulah bunyi yang luar biasa dan sukar untuk percaya tetapi industri makanan menambah gula untuk benar-benar segala-galanya. Mereka belajar gula sentiasa menjual lebih baik. Anda sebut sahaja ... sos tomat, sos salad, sup, apa-apa makanan yang dibungkus ... hampir semua mempunyai gula tambahan.

Salah satu penyumbang terbesar dan paling penting lebihan penggunaan gula adalah soda. Terdapat 8-12 sudu teh gula dalam minuman soda paling. Banyak jus buah-buahan yang dijual di pasar raya tambah air dan mempunyai gula tambahan dalam bentuk sirap jagung fruktosa tinggi (HFCS).

Terdapat pelbagai bentuk gula yang walaupun makanan semula jadi ada. Gula jadual yang semua orang biasa dengan mengandungi dua molekul gula, glukosa dan molekul fruktosa.

Pada satu masa fruktosa (gula buah-buahan) telah dianggap sebagai lebih baik untuk anda. Malangnya apabila dilucutkan dari metabolit lain yang dijumpai dalam buah-buahan, ia adalah lebih daripada membahayakan kesihatan.

Biasanya fruktosa (dalam buah-buahan) disertai dengan bioflavonoids dan polifenol adalah antioksidan yang hebat; mereka mengatasi kerosakan radikal bebas oksidatif dan keradangan. Di samping itu terdapat vitamin, mineral, pemangkin dan hanya Tuhan yang tahu apa lagi yang membantu metabolisme fruktosa. Fruktosa adalah kurang pekat dalam buah-buahan.

Apabila fruktosa dipisahkan dari bahan-bahan berguna terdapat 10 kali ganda (1000%) pengumpulan AGE. Terdapat bukti kukuh bahawa fruktosa tulen, seperti yang terkandung dalam jagung fruktosa tinggi sirap (HFCS) ... bersama-sama dengan glukosa ... adalah punca utama wabak obesiti yang terdapat dalam dunia Barat kami.

Badan tidak merancang untuk mengendalikan kepekatan tinggi seperti gula, dilucutkan dan dipisahkan daripada metabolit membantu lain. Mengapa fruktosa pekat, seperti yang terdapat dalam HFCS, jadi berbahaya? Jawapan mudah adalah ia dikaitkan dengan kemusnahan kesihatan dengan:

Kerosakan kepada metabolisme fruktosa
Menggerakkan diabetes II
Melahirkan aterosklerosis, penyakit jantung dan strok
Persatuan dengan peningkatan obesiti
Peningkatan asid urik radang
Peningkatan gout
Dr Joseph Mercola, ND mempunyai salah satu yang paling dipuji, kelebihan memotong, blog kesihatan di internet. Dia berkata fruktosa mengenai ini, ia:

Meningkatkan rintangan insulin
Meningkatkan tekanan darah tinggi
Menaikkan trigliserida
Meningkatkan penyakit kardiovaskular ... serangan jantung dan strok
Meningkatkan lemak bukan alkohol penyakit hati
Dikaitkan dengan kanser meningkat
Meningkatkan artritis dan Apakah berkait rapat dengan obesiti dan berat badan
Untuk meletakkan penggunaan fruktosa dalam perspektif, 100 tahun yang lalu 15 gram per orang per hari telah digunakan. Hari ini anggaran itu 73 gram per orang per hari. Yang hampir peningkatan lima kali ganda.

Penggunaan meluas HFCS tersebar luas semasa tahun 1970-an. HFCS adalah 20% lebih manis dan lebih murah daripada gula. Ini bermakna industri makanan akan memihak kepada penggunaannya kerana keuntungan keuntungan. Lima puluh lima peratus daripada semua pemanis gula digunakan dalam industri makanan yang HFCS.

Fruktosa bukan sahaja menggerakkan obesiti tetapi ia kini berkait rapat dengan pembunuh nombor satu di Amerika Syarikat ini adalah penyakit kardiovaskular. Ia dikaitkan dengan tekanan darah tinggi, serangan jantung dan strok.

Banyaknya lebih gula dalam darah dan di tempat lain dalam badan lebih tepu mana-mana tisu ia bersentuhan dengan, menghasilkan keradangan dan mencipta produk akhir glycation maju. Ini mendorong penyakit degeneratif, kematian sel pra-matang dan akhirnya jangka hayat yang lebih pendek.

Julian Whitaker, MD, laporan di dalam bukunya surat berita Jun 2010 hingga kurangkan gula (glukosa dan fruktosa) dan mengambil makanan tambahan yang baik. Apakah makanan tambahan yang baik? Dia menyenaraikan vitamin B-1 dalam bentuk Benfotiamine yang larut lemak (B biasanya hanya larut air) dan vitamin B-6. Beliau juga mencadangkan ALA (asid alfa Lipoik). Kesemua makanan tambahan ini dilaporkan memberi manfaat kepada peningkatan diabetes II gejala, terutama neuropati, dan juga mengurangkan pengeluaran AGE.

Tidak menghairankan, nampaknya disebabkan oleh pengaruh syarikat dadah, FDA telah cuba menghalang penjualan semula jadi B-6. Oleh kerana bahan ini bertindak balas kesan sampingan yang kerap kencing manis II, dari segi neuropati dan kerosakan organ lain, ia bersaing dengan penjualan ubat kencing manis.

Dr. Whitaker telah berjaya merawat beribu-ribu pesakit kencing manis sejak beberapa tahun lalu di rumahnya Wellness Clinic Whitaker tanpa dadah. Beliau melaporkan bahawa mengurangkan gula, menambah makanan tambahan yang baik boleh menterbalikkan banyak gejala-gejala yang merosakkan yang disebabkan oleh diabetes. Ini termasuk neuropati (sakit & kebas di kaki), kardiovaskular, mata, kulit dan masalah buah pinggang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar