Selasa, 10 November 2015

Tarragon - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Tarragon - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji

Tarragon adalah saka dengan batang yang semakin meningkat ke ketinggian 150 sentimeter. Batang berkayu di kaki dan mempunyai banyak cawangan. Daun ini sehingga 10 sentimeter panjang. Bunga kecil berwarna putih atau kuning dengan daun mahkota berbentuk tiub. Bunga disusun dalam hal berkembang komposit berbentuk sfera. Bunga herba pada bulan Jun dan Julai.

Tarragon biasanya ditanam sebagai rempah dan herba masakan. Terdapat dua bentuk herba - tarragon Perancis dan Rusia. Perancis Estragon mempunyai daun hijau gelap dengan aroma yang sangat kuat dan tidak pahit. Borang ini suka kehangatan dan tidak menanggung sebarang sejuk. Tarragon Federation, pada gilirannya, mempunyai daun hijau muda diliputi dengan bulu kecil. Aroma daun adalah lebih lemah berbanding dengan aroma Estragon Perancis, tetapi herba ini tidak beku.

Tarragon daun dan puncak baru digunakan sebagai rempah dan rasa cuka atau minyak. Anda boleh kering mereka, juga. Apabila anda memerlukan kilang untuk memasak, anda boleh mengumpul bila-bila masa anda memerlukannya. Apabila anda perlu untuk tujuan perubatan, anda perlu mengumpul herba di permulaan kemekaran kilang. Potong puncak 30 sentimeter panjang dan udara kering mereka di tempat yang teduh selama beberapa jam. Selepas itu, mengeringkan herba dengan cepat di tempat yang Berangin. Anda boleh kering mereka dalam kamera pengeringan pada suhu antara 35 dan 40 darjah Celsius, juga. Apabila herba ini adalah kering, anda perlu mengeluarkan daun dari batang.

Daun tarragon mengandungi minyak pati, karotenoid, asid askorbik, bioflavonoid rutin (vitamin K), bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif.
Kilang itu mempunyai tonik, diuretik, anti-kekejangan dan pencernaan memudahkan hartanah. Di samping itu, ia bertindak seperti ubat penenang yang lemah.
Herba ini terbukti merangsang selera makan dan membantu rembesan jus gastrik. Selain itu, tarragon bahan kumuhan gas daripada perut dan usus anda.
Kilang itu boleh digunakan untuk merawat hiperaktif, insomnia, keletihan saraf dan kemurungan. Tanamkan 1.5 sudu teh herba kering pasir dengan segelas air mendidih dan biarkan infusi untuk minuman selama 40 minit. Selepas itu, minum merebus panas.
Dalam usaha untuk melegakan sakit gigi, anda perlu mengunyah segar atau kering daun herba ini supaya mereka menjadi seperti pes. Letakkan tampal pada gigi yang buruk sehingga kesakitan hilang.
Kilang itu boleh digunakan untuk menghilangkan cacing usus. Hanya membuat teh tarragon dan minum 4 cawan ia setiap hari - 2 cawan pada waktu pagi dan 2 cawan pada waktu petang.
Wanita hamil harus mengelak daripada menggunakan tarragon dan remedi itu.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menggunakan daun tarragon untuk menghasilkan karotena.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar