Selasa, 10 November 2015

Terapi Magnetic Ring Q dan A

Terapi Magnetic Ring Q dan A

Jadi, anda sedang mempertimbangkan memakai cincin magnet untuk sakit atau tekanan? Anda mungkin mempunyai soalan, bukan? Berikut adalah beberapa jawapan kepada soalan-soalan yang paling kerap ditanya yang mungkin membantu.

A Little latar belakang dan Sejarah, sila?
Terapi magnet telah wujud selama berabad-abad bermula dengan pakar-pakar perubatan Yunani yang telah menggunakan bentuk terapi seawal magnet abad ketiga telah digunakan pada Zaman pertengahan untuk sakit artritis dan gout. Magnet terus digunakan sehingga abad ke-20, dan baru-baru mereka adalah bantuan popular untuk sakit, tekanan dan masalah peredaran darah. Woman - lelaki juga - mempunyai sepanjang sejarah, perhiasan magnet dipakai untuk melegakan kesakitan dan menggalakkan rasa kesejahteraan.

Apakah Prinsip magnet dan Bagaimana cincin Semoga Bantuan?
Teori menyokong terapi magnet ialah: Medan magnet dan ion bercas mengawal tubuh manusia. Apabila bahagian badan yang cedera, ion positif berkumpul di dalam kawasan yang cedera. Hasilnya ialah bengkak dan kesakitan. Terapi magnet meminta ion positif untuk meninggalkan kawasan itu, dan badan kembali kepada keadaan negatif.

Memakai cincin magnet adalah satu kaedah alternatif merawat tangan, pergelangan tangan dan jari sakit, melegakan ketidakselesaan artritis dan sindrom carpal tunnel. Penyokong mendakwa bahawa magnet membantu isyarat sakit blok ke otak anda dengan menukar bagaimana sel-sel saraf berfungsi. Pengilang mendakwa bahawa magnet juga boleh membantu penyembuhan kecederaan pada tangan dengan meningkatkan peredaran yang akan membawa oksigen kepada kawasan yang rosak.

Jika anda membuat keputusan untuk mencuba cincin, pastikan ia mempunyai kekuatan 12,000 Gauss atau lebih. Gauss adalah unit pengukuran medan magnet. Memakai cincin harian di sisi paling dekat dengan kawasan kesakitan. Sesetengah pengguna perasan reaksi positif segera. Kes-kes lain melaporkan bahawa ia adalah minggu, walaupun bulan sebelum perubahan telah perasan.

Adakah terapi magnet Diluluskan oleh Bidang Perubatan?
Penyelidikan yang dibiayai dalam bidang magnet sedang dijalankan oleh NCCAM, Pusat Kebangsaan Komplementari dan Alternatif Perubatan, tetapi Bidang Perubatan kekal berhati-hati. Manakala penggunaan elektromagnet untuk mempercepatkan penyembuhan patah tulang dan untuk memetakan kawasan otak yang digunakan dalam perubatan konvensional, ia diterima secara umum oleh pakar perubatan bahawa kajian yang lebih diperlukan untuk menentukan sama ada kecil, magnet statik seperti yang terdapat saiz cincin boleh melegakan kesakitan atau membantu masalah kesihatan yang lain.

Mana cincin magnet dijual?
Ada banyak penyenaraian di talian dan di kedai-kedai jabatan seperti Sasaran.

Adakah cincin magnet untuk Semua orang?
Masalah yang disebabkan oleh penggunaan elektromagnet jarang berlaku, tetapi pengeluar mengesyorkan bahawa wanita hamil dan individu dengan peranti kesihatan elektronik seperti perentak jantung, pam insulin atau defibrilator tidak perlu memilih terapi magnet. Dapatkan nasihat doktor peribadi anda dan berbincang dengan mana-mana pembekal penjagaan kesihatan sebelum mempertimbangkan mana-mana terapi, termasuk terapi magnet.

Adakah Mereka Bekerja Untuk Semua orang?
Jawapan mudah adalah tidak! Tetapi apa yang terapi ada yang bekerja untuk semua orang? Terapi magnet bukanlah penyembuh-semua sihir. Kebanyakan orang yang saya tahu siapa yang menggunakan gelang magnet atau produk terapi magnet menyayangi mereka, mereka bekerja untuk mereka. Tetapi terdapat beberapa yang mendapat tiada manfaat dari mereka, dan cadangan saya kepada mereka adalah untuk terus mencuba rawatan atau terapi lain sehingga anda mencari satu yang berfungsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar