Selasa, 10 November 2015

Chakra Pertama - Chakra Root

Chakra Pertama - Chakra Root

Chakra Pertama atau akar chakra boleh didapati di pangkal tulang belakang, antara kaki. Ia adalah nama Sanskrit adalah Muladhara dan ia mungkin salah satu yang paling penting dalam semua chakra kerana kestabilan bahawa ia memberikan kita. Chakra ini adalah salah satu yang ramai orang mempunyai masalah dengan dan perlu untuk mendapatkannya seimbang dengan chakra lain.

Akar ini Chakra adalah perwakilan kuasa anda sendiri, keupayaan anda untuk terus hidup dan am anda kesejahteraan. Ia boleh membuat keinginan untuk keselesaan dan kestabilan ekonomi, keinginan untuk terus hidup dan mempunyai hubungan yang kukuh dengan planet ini.

Kemakmuran dan banyak perkara-perkara yang boleh dibantu dengan pengaktifan Chakra ini sebagai perasaan keselesaan dan kestabilan ekonomi sering dikaitkan dengan akar yang seimbang Chakra.

Jika akar chakra tidak begitu terbuka kerana ia boleh dan berputar lebih perlahan daripada biasa maka ini boleh mendapatkan di jalan semua aspek yang dinyatakan sebelum ini dan menyebabkan masalah di kawasan-kawasan. Beberapa gejala fizikal juga boleh dirangsang dengan mempunyai akar chakra tersumbat, di antara mereka itu adalah belakang masalah, buasir, masalah peredaran darah, sembelit, peredaran buruk dan obesiti.

Warna utama yang berkaitan dengan Chakra ini adalah merah. Logam adalah besi dan unsur adalah Bumi. Permata-cirinya adalah ruby, bijih besi dan nefrit merah. Dengan menggunakan batu-batu ini, terutama jasper merah, anda boleh memupuk kesihatan agresif terhadap isu-isu survival sendiri asas anda kesihatan anda sendiri dan. Tenaga yang tidak aktif di dalam diri kita boleh dikejutkan yang akan membantu dalam menghubungkan lebih dengan bumi. Semua chakra yang lebih rendah boleh dibersihkan dengan bertafakur dengan batu ini yang boleh membantu anda menjadi lebih mendalam. Bagi orang-orang segan atau malu-malu orang batu ini, apabila digunakan untuk mengimbangi akar chakra boleh menggalakkan keberanian dan kekuatan.

Apabila Chakra ini adalah sempurna dalam kira-kira, aspek-aspek psikologi memberikan anda kawalan ke atas kehendak kreatif anda sendiri dan jaminan diri anda.

Apabila akar chakra yang tidak seimbang bagaimanapun, mementingkan diri, kemurungan dan malu tersebar luas dengan kecenderungan ke arah kesesatan dan tidak berupaya untuk menjimatkan wang.

Untuk mengimbangi chakra ini, anda boleh menggunakan muzik untuk meditasi yang dalam kunci C. Hanya membayangkan bebola lampu merah di sekitar kawasan akar chakra ini. Lihat bunga teratai merah 4 berkelopak perlahan-lahan berputar kerana ia membuka lebih Chakra. The Mandala Sanskrit untuk Chakra ini menggambarkan ini dan boleh dilihat di laman web saya atau di sampul Healing saya Chakra CD.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar