Selasa, 10 November 2015

Rawatan yang berbeza untuk Mild Versus Buasir Serius

Rawatan yang berbeza untuk Mild Versus Buasir Serius

Jika anda mengalami buasir ringan, kebanyakan masa, ia boleh sembuh dengan sendiri tanpa mengambil sebarang ubat atau pergi untuk pembedahan. Walau bagaimanapun, terdapat kemungkinan besar bahawa ia akan berlaku semula. Kita perlu tahu bahawa buasir adalah disebabkan oleh gaya hidup kita. Adalah baik jika anda boleh membuat beberapa perubahan kepada gaya hidup anda seperti senaman yang sesuai dan perubahan diet untuk lebih banyak serat makanan kaya. Dengan perubahan ini mudah, anda akan dapat bukan sahaja menyembuhkan buasir anda tetapi juga menjauhi daripadanya selama-lamanya.

Untuk mengambil apa-apa ubat atau pergi untuk prosedur pembedahan, mereka buasir rawatan bagi kes-kes yang lebih serius. Bagi kes-kes ringan, anda boleh pergi untuk rawatan simptomatik. Contohnya ialah mandi sitz, toner, anestesia, julap, kusyen buasir, dan vasokonstriktor. Rawatan tersebut adalah bertujuan untuk mengurangkan buasir gejala. Mereka membantu dalam mengawal kesakitan dan mengurangkan keradangan. Rawatan tersebut adalah kunci untuk memberikan anda bantuan segera. Sebagai contoh, ubat-ubatan yang lain adalah Ibuprofen. Ia boleh didapati dalam 2 bentuk di mana anda sama ada boleh memohon sebagai krim di kawasan yang terjejas atau anda juga boleh mengambil bentuk kapsul.

Rawatan simptomatik memberikan kelegaan yang cepat daripada kesakitan yang disebabkan oleh buasir. Sesetengah rawatan gejala tidak hanya merawat gejala tetapi juga boleh membantu dalam menyembuhkan punca. Sebagai contoh, jika ubat yang mengandungi bahan-bahan yang juga boleh membantu dalam buang air besar lebih mudah, maka ia boleh membantu dalam merawat penyebab sembelit.

Walau bagaimanapun, ia adalah penting untuk ingat bahawa apabila masalah yang lebih serius, maka anda perlu pergi untuk rawatan seperti prosedur pembedahan. Ini kerana, pembedahan adalah satu-satunya rawatan yang secara langsung boleh membuang buasir dan menyediakan penawar segera. Pada masa yang sama, ubat-ubat herba atau rawatan semulajadi dapat membantu dalam mengekalkan kesihatan dan mengubati punca seperti menguatkan saluran darah dan mengelakkan sembelit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar