Selasa, 10 November 2015

Chakra Kedua - The Sacral Chakra

Chakra Kedua - The Sacral Chakra

Kira-kira tiga inci (8 cm) di bawah pusat, di sekitar tulang kemaluan adalah kawasan di mana Chakra Sacral boleh didapati. Nama Chakra ini dalam bahasa Sanskrit kuno adalah Swadisthana dan dalam banyak bulatan ia masih dirujuk oleh nama ini. Chakra ini, seperti yang semua chakra utama kecuali akar dan mahkota mempunyai pusaran tenaga yang membolehkan tenaga mengalir masuk dan keluar dari tubuh di bahagian hadapan dan juga untuk tahap yang lebih kecil daripada belakang.

Joy adalah mesej prinsip Chakra ini, kegembiraan hidup dan kegembiraan hidup sendiri.

Chakra ini merangsang keseronokan fizikal dalam semua bentuk tetapi amat baik untuk pembukaan pusat-pusat seksual dan menyeimbangkan tenaga seksual. Ia boleh menyediakan satu cara untuk menyatukan bertentangan, ini amat ketara apabila ia datang kepada perpaduan seksual.

Ini Chakra sakral akan menjana keinginan untuk perpaduan di antara rakan-rakan, dan perpaduan umum angkatan bertentangan. Ia juga mewakili pembukaan dan penaklukan tenaga seksual yang sendiri dan keseronokan fizikal.

Amanah, kesabaran dan kebijaksanaan adalah semua kualiti yang dibawa oleh pengaktifan Chakra ini.

Jika Chakra Sacral menjadi tersumbat atau lebih baik berkata, mula berputar lebih perlahan daripada yang sepatutnya, kemudian takut, mati pucuk atau hati dingin dan ketidakstabilan emosi umum boleh dialami. Beberapa gejala badan yang boleh nyata mungkin masalah prostat, pundi kencing dan buah pinggang isu-isu dan juga masalah dengan organ-organ seksual.

Warna untuk Chakra ini adalah oren dan unsur yang berkaitan dengannya adalah air. Batu permata Ia adalah akik dan logam tembaga itu. Penggunaan akik dengan Chakra sakral akan membantu anda dalam menghadapi keletihan dan kemurungan sebagai hartanah utama adalah rangsangan aktiviti. Hanya mempunyai hubungan dengan batu ini atau hanya mempunyai ia dalam aura anda boleh memberi anda perasaan yang hebat keyakinan dan keselamatan diri, ketenangan dan keseimbangan. Oleh itu, adalah sering digunakan bersama dengan rawatan untuk semua jenis aduan saraf, gangguan hati, arthritis dan kencing manis. Batu ini boleh mengganggu satu daripada getaran negatif yang mungkin memberi kesan kepada kita.

Dengan Chakra Sacral dalam kesabaran kira, keyakinan diri dan rintangan kepada pengaruh negatif semua menjadi berleluasa. Apabila Chakra tidak seimbang bagaimanapun kemudian sebaliknya boleh menjadi kenyataan dengan kebimbangan dan ketakutan permukaan bersama-sama dengan ketidakupayaan untuk merasakan emosi dan gangguan fungsi seksual.

Pengimbangan Chakra ini boleh dilakukan dengan meditasi. Menggunakan muzik meditasi dalam Kunci D adalah ideal. Membayangkan bebola cahaya, cahaya oren terang di sekitar kawasan Chakra. Lihat 6 berkelopak bunga teratai oren, perlahan-lahan membuka kerana ia perlahan-lahan berputar. Ini bunga teratai dengan 6 kelopak adalah perwakilan daripada Mandala Sanskrit untuk chakra. Terdapat imej Mandala Sanskrit untuk chakra ini di laman web saya dan juga di sampul Healing saya Chakra CD.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar