Selasa, 10 November 2015

Baki Badan Anda Untuk Mencapai Kesihatan Optimum

Baki Badan Anda Untuk Mencapai Kesihatan Optimum

Salah satu fungsi yang paling asas bahawa badan anda cuba untuk melakukan pada itu sendiri adalah mengekalkan keseimbangan dalam dirinya sendiri. Ini dilakukan dengan mengawal tahap asid dan alkali yang wujud pada waktu tertentu. Kadang-kadang, bagaimanapun, proses semula jadi badan anda tidak cukup untuk mencapai keseimbangan yang optimum, di mana anda boleh membantu.

Tahap asid dan alkali adalah apa yang membentuk tahap pH dalam badan. Skala yang boleh berkisar dari 0 hingga 14. Tahap 0 adalah sangat berasid dan 14 bermakna kepekatan alkali adalah pada ia tahap tertinggi. A Tahap sedikit lebih 7, mungkin sekitar 7.3 dianggap sebagai tahap yang optimum.

Terdapat beberapa perkara yang boleh menyebabkan badan anda menjadi tidak seimbang, atau sangat berasid. Punca utama kandungan asid yang tinggi dalam tubuh adalah makanan yang dimakan. Diet yang terdiri daripada yang tidak sihat, makanan yang sangat berasid boleh menyebabkan keseimbangan pH miskin dalam badan. Satu lagi penyebab biasa yang boleh meningkatkan jumlah asid di dalam badan adalah tekanan.

Jika anda ingin mengimbangi badan anda, terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan. Salah satu strategi yang boleh anda gunakan untuk mengimbangi badan anda adalah untuk menukar diet anda dengan menghapuskan makanan yang tidak sihat yang tinggi lemak tepu dan natrium dan sebaliknya menumpukan perhatian kepada makanan yang sihat seperti buah-buahan, sayur-sayuran, dan makanan gandum yang lama.

Satu lagi strategi yang boleh membantu anda mencapai kesihatan yang optimum adalah senaman atau beberapa jenis aktiviti fizikal yang konsisten, yang berkesan akan membantu mengurangkan tekanan. Menghapuskan tekanan dalam hidup anda, sama ada melalui senaman, yoga, meditasi, atau apa-apa penyelesaian lain, boleh mengurangkan tahap asid dan membantu mengimbangi badan anda. Menyeimbangkan badan anda boleh membantu mencegah penyakit dan boleh membantu proses penyembuhan semula jadi anda menjadi lebih berkesan.

Cara terbaik untuk membantu anda mencapai kesihatan yang optimum dan meningkatkan pH badan anda dan kebolehan penyembuhan semula jadi, adalah untuk minum alkali tulen, air diperkaya antioksidan, juga dikenali sebagai air terion. Ia boleh menjadi satu sumber yang sangat berkesan untuk membantu meneutralkan banyak asid yang berlebihan yang dihasilkan oleh badan, dan juga membantu mengurangkan asid membina-up dari tahun gaya hidup yang tidak sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar